aDD Aprilia Dinamik Damper

Aprilia tarafından geliştirilen dört patentli yepyeni elektronik süspansiyon sistemi; tüm dünyada teknoloji, verimlilik ve güvenilirlik açısından motosiklet için bir referans noktası teşkil ediyor. aPRC’den sonra RSV4 ve Tuono V4’te yer alan ileri sofistike elektronik sistemler “paketi” ile Aprilia bir kez daha elektronik uygulamalarda öncü olduğunu gösteriyor ve maksimum güvenilirliği garanti etmek için otomotiv bileşenleri kullanan süspansiyon sistemini araca dahil ediyor: bu sistem, gelişmişliği ve çeşitlendirme uygulamaları ile geleceğe göz kırpıyor. 

 
     

aDD'nin iki amacı vardır: birincisi sürücü konforunu optimize etmek ve ikincisi de genel olarak aracın sürülebilirliğini ve emniyetini arttırmak.  Sistem, yolun yüzeyindeki tümseklerden motosiklete aktarılan enerjiyi ölçer ve gerçek zamanlı olarak hem çatalların hem de amortisörün hidrolik kalibrasyonunu ayarlayarak iskeletteki hızlanmaları minimize eder ve böylece konforu maksimuma çıkarır.  Tüm çatal ve amortisör frekans aralığında maksimum performans elde etmek için aDD skyhook ve ivme tahrikli damping algoritmaları ilkelerini bir araya getiren patentli "MIX" "konfor odaklı" yöntemi kullanıyor.

     

aDD'nin iki amacından birincisi sürücü konforunu optimize etmektir. Konfora ek olarak sürülebilirlik de optimize edildi ve doğrudan sürücünün eylemlerine bağlı ilave yazılım stratejileri sayesinde emniyet arttırıldı. Sistem farklı sürüş fazlarını (hızlanma, yavaşlama, frenleme, sürekli gaz) tanıyor ve ayar aralığında spesifik hidrolik kalibrasyon eğrilerinin tanımlanmasını sağlayan bir başka patent sayesinde taban çatalı ve amortisör ayarlarını yapıyor. Sistemin mükemmel hassasiyeti ile otomotiv dünyasından alınan ve çatalların ve amortisör seyahat hızının son derece doğru ölçülmesini sağlayan bir dizi sensör ilgileniyor.  Bu alanda Aprilia çatalların seyahat hızını basınç sensörü kullanarak ölçmek için benzersiz bir çözümün patentini aldı.

     

aDD Paketi, dahili bir piggy back amortisör ve dijital gösterge panelinde özel simgelerle gösterilen 4 ön tanımlı konumda elektronik olarak ayarlanabilir yay ön yüklemesi sunuyor: Yalnızca sürücü, sürücü ve yolcu, yalnızca sürücü ve sepetler ve sürücü, yolcu ve sepetler. 


Özel Aprilia sistemi de arka yaydaki otomatik ön yük kontrol modu gibi patentlidir. Bu opsiyon seçildiğinde sistem motosikletin yükünü kendi tespit eder (yakıt, sürücü, yolcu, bagaj vb. ağırlığı) ve ön yükü otomatik olarak optimum değere ayarlayarak motosikleti doğru dengeye getirir. Böylece sürücü sürüşe odaklanır ve Aprilia dünyada aktif süspansiyonu sunan ilk motosiklet üretici olarak konumlanır.