Uzun Yol Motoru Arayanlara: Aprilia Tuareg 660 ve RS 660

24.04.2025

Uzun yol motoru ararken sadece hız ya da gösteriş değil, sürüş konforu, ergonomi, teknoloji ve çok yönlülük gibi kriterler de devreye giriyor. Uzun yol motoru sürücülerinin ihtiyacı, sadece asfalt yollarda değil, farklı zeminlerde de ütopyadan gerçeğe geçen bir deneyim yaşamak. Bu noktada Aprilia, iki ayrı segmentte sunduğu Tuareg 660 ve RS 660 modelleriyle dikkat çekiyor. Her iki model de uzun yol motoru olarak tercih edilebilecek teknik ve teknolojik donanımlara sahip.

Uzun Yol Motoru Seçerken Nelere Dikkat Etmeli?

Uzun yol motoru seçiminde ilk bakılması gereken şey, motorun ergonomik yapısı ve uzun süreli sürüşlere uygun tasarımıdır. Sele yüksekliği, gidon pozisyonu ve sürüş pozisyonu, yıpratmadan kilometre yapmanın anahtarıdır. Uzun yol motoru ayrıca yeterli tork üretebilmeli, farklı yol koşullarında stabil kalabilmelidir. Bu segmente teknolojik özellikler de fark yaratır. Bu kriterlere bakan biri için Tuareg 660 ve RS 660 fazlasıyla iddialı.

Tuareg 660: Ralli Ruhu, Macera Tasarımı

Uzun yol motoru arayan maceraperestlerin ilk bakması gereken modellerden biri Tuareg 660. Dakar ruhunu yollara taşıyan bu model, hem offroad hem de asfalt kullanıma uygun yapısıyla dikkat çekiyor. Sadece 187 kilogramlık ağırlığı, 18 litrelik yakıt deposu ve 240 mm’lik süspansiyon mesafesiyle uzun yol motoru beklentilerini karşılayan bir donanım sunuyor.

Tuareg 660<

Tuareg 660, 660 cc’lik paralel çift silindirli motorunun alt ve orta devir torku yeniden düzenlenerek, arazi ve uzun yol performansına göre optimize edilmiş. 80 beygir gücü ve 70 Nm torkuyla hem sakin hem de agresif sürüşlere cevap veriyor. Aprilia’nın APRC teknolojisi sayesinde çekiş kontrolü, motor haritası, motor freni ve ABS gibi özellikler kişiselleştirilebiliyor.

Uzun yol motoru ile farklı zeminlerde ilerlemek isteyenler için Tuareg 660’ın tel jantları, 240 mm yerden yüeksekliği ve optimize edilmiş şasi yapısı ciddi avantaj sunuyor. 

RS 660: Pistten Yola Uzanan Performans

RS 660 ilk bakışta pist için tasarlanmış gibi görünse de sahip olduğu ergonomi ve teknolojik donanımlar onu uzun yol motoru adaylarından biri haline getiriyor. Kompakt yapısı ve dengeli şasi geometriyle uzun süreli sürüşlerde de kendini gösteriyor.

RS 660

RS 660, 660 cc'lik motorundan 100 beygir gücü ve 67 Nm tork alıyor. 5 farklı sürüş modu, multimap viraj ABS’si, çekış kontrolü, wheelie control ve cruise control gibi özelliklerle uzun yol motoru olarak da yeterli konfor ve güvenlik sağlıyor.

Sürüş pozisyonu ise tam da performans ve rahatlık arasında kalacak şekilde ayarlanabilmiş. RS 660 ile ister pist ister uzun yol, her zemin için hazırsınız.

Hangi Rota, Hangi Motor?

Eğer uzun yol motoru ararken rotanızda bolca toprak, bolca viraj varsa Tuareg 660 en mantıklı tercih. Offroad süpansiyonları, optimize edilmiş motor haritası ve doğaya uygun şasi geometrisiyle dağ, taş demeden devam edebilirsiniz. RS 660 ise asfalt yollarda hız, denge ve sürüş keyfi arayanlar için birebir. Performanstan ödün vermeden uzun mesafeler yapmak istiyorsanız, bu model sizi yormaz.

Uzun yol motoru seçiminde Aprilia’nın Tuareg 660 ve RS 660 modelleri, farklı sürüş karakterlerine hitap etse de ortak bir noktada buluşuyor: keyifli ve performanslı uzun yol deneyimi. Hangisini seçerseniz seçin, yolda geçirdiğiniz her anın tadını çıkarmanız için tasarlandıkları kesin.